Tre ting som gör animerade reklamfilmer speciella

Animerade reklamfilmer är verkligen ensamma i sitt slag. Tänk dig en Powerpoint fast med animerade karaktärer, imponerande grafik och en inspelad röst som förser publiken med all den information som de behöver. Detta är just vad animerade reklamfilmer handlar om. Det är ett fantastiskt hjälpmedel för att marknadsföra ens produkter och visa för kunderna att man är professionell nog att skapa ett imponerande reklamklipp.

 

Samtidigt är varje animerad reklamfilm helt unik och skräddarsydd efter vad det individuella företaget letar efter. Vill man följa ett specifikt färgschema, ha karaktärer av ett visst kön med i filmen och är det viktigt att bakgrunderna ser ut på ett visst sätt? Allt det här får man själv välja när man beställer en animerad reklamfilm.

 

  1. Text byts ut mot tal

 

Vi människor känner oss som tryggast när vi hör en betryggande och trevlig röst som talar med oss. Om man enbart läser en text blir det väldigt opersonligt och besökaren kan aldrig vara helt säker på att företaget är seriöst. Vem gömmer sig bakom texten och hur vet man att det inte bara är en inklistrad text tagen från en annan sida?

Självfallet är det en stor fördel att ha text på ens hemsida så att man kan ge mer djupgående fakta kring hur ens produkt fungerar, men en animerad reklamfilm fungerar både som en trevlig hälsning och en summering av produktens användningsområden. Det är därför alltid ett plus om det första som besökaren ser när de går in på företagets sida är en animerad reklamfilm.

 

  1. All nödvändig information kan enkelt mottas

 

Under skapandet av en animerad reklamfilm bör man ha i åtanke att inte alltför specifika detaljer bör implementeras. Den animerade reklamfilmen ska kortfattat ge en positiv bild av vad produkten som företaget försöker sälja är, hur produkten kan gynna kunden samt hur man använder varan. Man ska försöka att hålla sig till 30 sekunder, där den allra viktigaste övergripande informationen talas om på ett roligt och intressant vis som text inte alltid kan förmedla.

 

  1. Se till att inte missa någonting

 

Om det skulle vara så att tittaren inte helt säkert kommer ihåg vad som tidigare sas i den animerade reklamfilmen kan de helt enkelt spola tillbaka och lyssna på det igen. Det här är en fördel som reklam på Tv inte har. När man ser ett reklaminslag på Tv är det inte alltid helt enkelt att komma ihåg varans exakta namn, var man kan finna mer information om produkten och vart man vänder sig för att köpa den.

 

Med en animerad reklamfilm online har man en direktlänk till produkten så att man aldrig behöver undra vad man missade. Det finns helt enkelt inga svårigheter när det kommer till att titta på reklamen återigen, finna produkten och köpa den.